Vyžádaná a nevyžádaná nabídka (teorie)

Nabídka zboží nebo služeb je návrhem na uzavření kupní smlouvy. Vychází-li z iniciativy prodávajícího, je nevyžádaná, odpovídá-li však na poptávku kupujícího, je vyžádaná.

Každá nabídka obsahuje:

  1. popis nabízeného zboží nebo služby
  2. množství a cenu
  3. dodací, přepravní a platební podmínky
  4. výzvu k objednávce

Nevyžádaná nabídka

V úvodu této písemnosti navazuje pisatel na dřívější spolupráci nebo uvádí, jak se o adresátovi dověděl. Úvod však může být i vynechán. Nevyžádanou nabídkou jsou též písemnosti při průzkumu trhu, inzertní nabídky a propagační odpovědní dopisnice, v nichž zájemce doplní jen svou adresu a vrátí zpět odesílateli, nebo odpovědi na poptávkové inzeráty.

Inzerát je stručné, ale výstižné oznámení, které pro upoutání pozornosti čtenáře bývá i výrazně graficky upraveno. Jakoukoli nevyžádanou nabídku může adresát pochopitelně odmítnout. Jestliže však jde o nabídku individuálně psanou, pak je prozíravé zejména dřívějším nebo potenciálním partnerům důvody odmítnutí sdělit rovněž písemně.

Způsoby vyjadřování v nevyžádaných nabídkách

  • Určitě Vás bude zajímat, že jsme dokončili ověřovací sérii…
  • Náš spolupracovník u Vás zjistil, že potřebujete opravit…
  • V rámci dobré dosavadní spolupráce Vám přednostně nabízíme…
  • O naše materiály je vždy velký zájem i na zahraničních výstavách.
  • Pevně věříme, že s kvalitou našich služeb budete vždy spokojeni.
  • Naše přístroje Vám ušetří značné množství elektrické energie.
  • Doufáme, že Vás budeme moci již brzy zařadit mezi naše zákazníky.
  • O naše zboží je značný zájem, proto pošlete svou objednávku co nejdříve.
  • Těšíme se na Vaši objednávku, která se jistě stane základem dobré spolupráce.
  • Domníváme se, že naše nabídka je pro Vás výhodná, a proto byste neměli s objednávkou zbytečně vyčkávat.

Vyžádaná nabídka

Každá dotázaná firma má na poptávku odpovědět, a to i tehdy, nemůže-li zákazníkovi vyhovět. V záporné odpovědi na poptávku se uvedou důvody odmítnutí a případně se doporučí jiný dodavatel.

Způsoby vyjadřování ve vyžádaných nabídkách:

  • Děkujeme za zaslání poptávky a zejména Vám doporučujeme naše…
  • Rádi vyhovujeme Vašemu přání a nabízíme všestranné služby při…
  • Potěšilo nás, že máte stále zájem o celý sortiment našeho zboží.
  • Naše látky bývají na všech výstavách předmětem zájmu návštěvníků.
  • Současně Vám zasíláme také vzorky všech surovin, abyste se mohli přesvědčit o jejich vysoké jakosti.
  • Ujištujeme Vás, že všechny Vaše požadavky vyřídíme přesně a včas.
  • Pokud Vaši objednávku polotovarů obdržíme nejpozději do týdne, vyřídíme ji ještě v tomto měsíci.
  • Věříme, že si z naší bohaté určitě vyberete, a očekáváme Vaši brzkou závaznou objednávku.

Spam

Spam je vlastně nevyžádaná nabídka masově šířená internetem. Původně se tento název používal především pro nevyžádané reklamní e-maily, postupem času ale spam postihl i ostatní druhy internetové komunikace (diskuzní fóra, sociální sítě apod.)


Hlavní navigace
QR Code
QR Code Vyžádaná a nevyžádaná nabídka (teorie) (generated for current page)